Sleva 15% na vše. Kód: VANOCE

Benefity Jogy které nejsou jen protahování

Fitstories-benefity-yoga-blog 

 

Yoga je pro mnohé z nás nedílnou součástí fitness a zdravého životního stylu. Prestože ale všichni víme, že yoga je pro naše tělo benefiční, není to jen proto, že získáváme lepší flexibilitu. Pravda je, že existuje mnohem více benefitů yogy, než je běžné protažení. My se podíváme na ostatní benefity, co pravidelná praxe yogy může přispět do vašeho trénikového režimu. 

 

Zlepšení vašeho postoje


Mnozí z nás, kteří maní sedavé zaměstnání a tráví dlouhou dobu u počítače, mohou skončit se špatnými posturálními svaly. To zmanená nerovnováhu a těsnost v oblasteh jako jsou boky, hrudník, ramena, krk či záda. Toto všechno pak vede ke špatnéhu držení těla, bolestem zad nebo dokonce i k bolestem hlavy. Yoga pomáhá napnout a posílit tyto svaly a tím naše držení těla zlepšit.

 

Uklidněte svou mysl 


Duševní přínosz yogu jsou vychvalovány stějně tak jako ty fyzické a už po pár lekcích Vám bude jasno proč. Meditace, relaxace a celkově dlouhodobá praxe jógy je zvláště prospěšná pro duševní zdraví, pomáhá zmírňovat úzkost, zvládat depresi a povzbuzovat relaxaci. To lze přičíst jeho schopnosti snižovat hladiny kortizolu stresového hormonu. Praxe také učí dýchací techniky, které lze vzít do každodenního života.

 

Zlepšení spánku


Dalším benefitem yogy je také povzbuzení kvalitního spánku. V yoze existuje spoustu speciálních stylů a pozic, které jsou známé pro zlepšení spánku, a to díky jejich schopnosti zvýšit sekreci melatoninu spánku. Tak rychle zabukovat večerní lekci yogy, at se vám spí jak v bavlnce. Zajímavé jsou i držení relaxačních póz, jako jsou nohy na zdi, šťastné dítě nebo póza dítěte před spaním.

 

Yoga pro zdravý krevní oběh


Yoga může také přispět k udržování kardiovaskulární onemocnění na uzdě a také jednoduše pomáhat s každodenními tělesnými funkcemi. Pro ty z nás, kteří vedou po celý den docela sedavé životy může být yoga účinným a šetrným způsobem rozproudit vaši krev (v dobrém slova smyslu).

 

Trénuje rovnováhu

Pokud se chystáte vzít váš trénik na další úroveň, nezapomeňte na rovnováhu. A práve s tou vám yogá může velmi pomoc. V mnoha jógových stylech jsou jádro, stabilita a rovnováha vyzývány k efektivnímu držení pózy, od pozice stromu po půlměsíc.