EXTRA 10% FREESOUL. Kod: EXTRASWEET Lze uplatnit na již zlevněné zboží.

Protein v těhotenství

protein v tehotetenstvi fitstories

Stále častější otázka, kterou nám nadcházející maminky pokládají. Je bezpečné užívat proteinový prášek jako doplněk stravy během těhotenství nebo v době kojení?

 

Protein, neboli česky bílkovina, je makroživina, která v lidském organismu plní převážně stavební funkci. Je proto důležité ji tělu dodávat, aby mohlo správně pracovat. Pro dospělého člověka bez větší fyzické aktivity by příjem bílkovin měl být 0,8 g / 1 kg tělesné hmotnosti (cca 10-15 % celkového energetického příjmu). U sportovců mohou být čísla větší, mějte ale na paměti, že denní dávka proteinu by neměla přesahovat 2g bílkovin /1 kg tělesné hmotnosti. Tělo by je už neumělo využít.

 

Nejen u sportovců ale i u nadcházejících maminek a při kojení se tato čísla lehce zvednou. V druhém trimestru se uvádí 0,9 g/kg tělesné hmotnosti, což je přidáním cca 7 g proteinu denně, ve třetím trimestru je to pak přidání 21 g proteinu denně. Při kojení se číslo vyšplhá až na +23 g bílkovin denně tedy 1,2 g bílkovin /kg tělesné hmotnosti. (zdroj: DGE – Deutsche Gesselsca´haft für Ernährung)

 

Jak to tedy s proteinovým práškem v době těhotenství je?

Z předchozího odstavce už víme, že se příjem bílkovin v těhotenství zvyšuje. Neživíte totiž jenom vaše tělo, ale i tu malinkou fazolku, která vám roste v bříšku. A věřte, že je potřeba hodně energie, aby se dítě správně vyvinulo. To samé platí u kojení. Vaše tělo spotřebuje více bílkovin pro tvorbu mateřského mléka, aby vaše dítě správně rostlo.

Většina proteinových prášků používá syrovátka jako základ. Syrovátkový protein je získávám z kravského mléka a je považován za jednu z nejkvalitnějších bílkovin vůbec. Kravské mléko, ať už v podobě jogurtů nebo sýrů, je běžnou součástí lidské stravy, a to i během těhotenství nebo kojení. Proto vaše tělo dokáže zpracovat syrovátkový protein jako každou jinou bílkovinu. To samé platí i u veganských proteinů.

Mnohem důležitější věc, na kterou bychom se měli zaměřit v příjmu proteinového prášku během a po těhotenství, je kvalita. Přidané látky, jako jsou různá sladidla či konzervační látky, mohou při procesu zpracování zvýšit riziko například výskytu těžkých kovů. Proto je důležité vybírat si kvalitní protein bez přidaných chemických látek či sladidel. Čím více přírodní, tím lepší! Těhotenství a kojení je velmi individuální proces a každá maminka může mít jiné potřeby. Je určitě na místě vše prokonzultovat se svým doktorem. 

 

Závěrem – ano, je bezpečné zařadit proteinový prášek do stravy nadcházející či kojící maminky, o to více pokud jste fyzicky aktivní. Je potřeba si vybírat kvalitní proteiny a nejlépe se předtím poradit i se svým doktorem. Dávejte si také pozor na dostatek ostatních živin, jako jsou vitamíny a minerály. Neškodí zařadit syrovátkový či veganský protein do jídelníčku, ale není to náhrada za normální stravu. V těhotenství nebo kojení je žena vystavena možnému nedostatku vitaminu B12, D, kyseliny listové, hořčíku, vápníku nebo také stopových prvků, jako je železo či jód. Proto by vaše strava měla být pestrá, aby nedošlo ke ztrátám ostatních živin.

 

Pokud si stále nejste jisté, jaký protein si vybrat, nebojte se nám napsat a my vám poradíme, jaké benefity naše jednotlivé proteiny mají. Nebo sledujte náš instagram či facebook, kam pravidelně přidáváme příspěvky o našich produktech.

 

Doporučený produkt

fitstories-syrovatkovy-protein_free_soul_vanilka