Sleva 15% na vše. Kód: VANOCE

Jak nakopnout energii během karantény

jak_nakopnout_energii_fistories_blog_výziva

 

ÚNAVA Z NICNEDĚLÁNÍ? MÁME PRO VÁS TIPY, JAK NAKOPNOUT ENERGII BĚHEM KARANTÉNY.

Doma všichni trávíme trochu více času, než jsme byli zvyklí. Žádné spěchání sem a tam nebo plánování týdne na minuty. Vlastně bychom se všichni měli cítit odpočatí, ne? Realita je ale jiná. Přiznejme si, kdo se také cítí úplně vyčerpaný po dni stráveném na gauči a nicneděláním? Není žádné překvapení, že spousta z nás ztratila motivaci a zápal do práce a produktivity. Domácí prostředí v nás vyvolává pohodu a je těžké se od toho oprostit. Proto jsme vám sepsali jednoduché tipy, jak trošku nakopnout svoji energii.

Pohyb

Už po několikáté od nás uslyšíte větu pohybem ke zdraví. A v tomhle případě to platí i pro energii. Jednou z mnoha úžasných výhod cvičení je jeho dopad na naši energii. I přes náročnost cviků a vyčerpání, jakmile naše tělo vyplaví endorfiny, zasáhne nás vlna pozitivní energie a naše mysl se bude cítit jako znovuzrozená. Pokud se necítíte na nic náročného, můžete vyzkoušet něco jemného, ať už je to lehký běh, chůze nebo jemná jóga. Vždy kdy můžete, vydejte se také na vzduch. Pokud jste zaplaveni prací, alespoň si otevřete okna a do pokoje pustě čerstvý vzduch.   

Strava

Není žádné překvapení, že dieta hraje důležitou roli v tom, jak se cítíme. I tady se stačí držet základních pravidel, a to dostatek vody, uvědomělé stravování a správný balanc a kvalita sacharidů, proteinu a tuků. Jen si představte, jak se cítíte unaveni, když se přejíte. Naše tělo vydává totiž velkou část energie na trávení potravin a nám nezbývá už nic jiného než se svalit na gauč.

 

Čas od obrazovky

Rodiče dětem často omílají, že tráví moc času u obrazovky a ničí si oči. Nejsou ale daleko od pravdy. Koukání do obrazovky celý den má vliv nejen na naše oči ale i na náš mozek. S veškerým časem, který strávíme přilepení k našim notebookům, telefonům a televizi můžeme skončit bez energie a pravděpodobně také s velkou bolestí hlavy. Mějte na paměti, abyste si od obrazovek dávali pauzu a nejlépe se jim vyhnuli úplně před spaním. Nejen váš telefon ale i mozek potřebuje dobíjet.

 

Spánkový režim

Každý den naspíte svých 8 hodin, ale máte pocit, že to bylo tak 10 minut? Nejde jenom o délku ale hlavně o kvalitu spánku. Jestli se celou noc převalujete, nepředpokládejte, že se ráno probudíte připraveni dobýt svět. Dáváte svému tělu dostatek času na trávení jídla před spánkem? Používáte technologii nebo konzumujete kofein těsně před usnutím? Nebo chodíte spát a vstáváte v naprosto nepravidelných časech? Všechny tyto věci mohou mít obrovský dopad na kvalitu vašeho spánku.

 

Chytré svačiny

Možná máte hlavní chody plné kvalitních a zdravých potravin, ale co svačiny? Pokud tělu nedodáváme dostatek energie v potravě, často se objeví chutě na sladké nebo kofein s úmyslem poskytnout tělu energii co nejrychleji. Ano, obě potraviny nám poskytnout rychlou energii, tedy rychle zvýší hladinu cukru v krvi, ale v momentě, kdy nám hladina zase klesne, budeme mít pocit, že jsme nespali týden. Pokud máte chuť na sladké, zkuste si vzít komplexnější sacharidy, například různá smoothies (ale pozor na příjem proteinu, ve smoothies často chybí, a proto doporučujeme protein přidávat) nebo například protein balls (dejte vědět, jestli byste chtěli nějaké tipy!).

 

Pokud jste se poslední dobou cítili jako pod psa, zkuste některé z těchto tipů a uvidíte, co pro vás funguje. Ale co je nejdůležitější, nebuďte na sebe zbytečně tvrdí. Právě teď se nacházíme v pekelné situaci, takže je pochopitelné, že se nemusíte cítit, jako byste museli neustále fungovat na špičkové produktivitě. Pokud potřebuje trochu času v posteli navíc, nezoufejte a s klidem si ten Netflix zapněte. Protože rovnováha je důležitá! Věříme, že posloucháte své tělo a poznáte, kdy je potřeba něco změnit.

 

Doporučený produkt

Misfits _Switch_On_Doplnek_Stravy_2