Sleva 10% na vše. Kód: SUMMERISSWEET

Co je to protein a proč ho naše tělo potřebuje?

fitstories-co-je-to-protein-blog

 

Protein, neboli bílkovina, tvoří jednu ze tří základních složek výživy. Proč je důležitý, k čemu v těle slouží a kolik ho vlastně potřebujeme?

Protein je základní složkou všech živých organismů a spolu se sacharidy a tuky tvoří tři základní makronutriendy. Protein tvoří cca 17% tělesné hmotnosti a sám o sobě slouží nejen jako stavební materiál svalů, nervů a dalších tkání, ale také enzymů, hormonů, látek imunitního systému, transportérů a transportních molekul. Protein je také důležitý pro správnou srážlivost krve a umožňuje celkový pohyb.

 

Kolik proteinu tělo potřebuje?

Finální odpověď není jednoznačná. Vždy záleží na individuální stavbě člověka a jeho životním stylu. Proto je velmi důležité jakékoli zásadní dietární změny konzultovat s certifikovaným nutričním specialistou či přímo lékařem. V obecné rovině  se ale jednotlivá doporučení pohybují v rozmezí 0,8 – 1 g na 1kg tělesné hmoty. Světová zdravotnická organizace (WHO) doporučuje 0,83 g proteinu na 1kg tělesné hmoty. Institute of Medicine (IOM) vydala “Recommended Daily Allowance” na 0,8 g proteinu na kilogram. V dospělosti je protein potřeba zejména k zachování a obnově tkání. Čím více stárneme, tím vice proteinu naše tělo vyžaduje.

 

Jak zajistit dostatečný příjem proteinu?

Protein můžeme získat jak z rostlinné, tak živočišné stravy. Mnoho z nás má ale proteinu nedostatek. Jednou ze snadných a rychlých metod, jak protein doplnit,  je právě konzumace kvalitních a přírodních proteinových prášků a doplňků, které pomohou zajistit vyváženou denní dávku bílkovin.

 

Pokud se rozhodnete doplnit váš příjem bílkovin právě pomocí proteinových prášků, vždy se zaměřte na složení. Důležitý je nejen poměr bílkovin a přidaných vitamínů, ale také přírodní složení celkové směsi. Žádné chemikálie do těla nechceme!

 

Celkově jsou proteinové prášky a doplňky ideální volbou jako doplněk plnohodnotné a pestré stravy, a to zejména u aktivních jedinců (nebo nás superžen). Neměly by však být jediným příjmem proteinu a vždy je dobrá kombinace s vyváženou a zdravou stravou. Koukněte na některé z našich receptů, jak přidat protein do běžné snídaně.

Screenshot 2019-10-30 at 10.30.47